U dzieci w wieku przedszkolnym dokonujemy oceny rozwoju dziecka aby stwierdzić występowanie zaburzeń i innych trudności związanych z przyszłą dysleksją rozwojową. Jest to wspaniała forma profilaktyki niepowodzeń szkolnych.
U uczniów klas I-III diagnozujemy występowanie ryzyka dysleksji rozwojowej oraz wszystkich innych dodatkowych trudności związanych z pisaniem, czytaniem, liczeniem, koncentracją uwagi oraz językami obcymi.
U uczniów klas IV i wyższych stwierdza się występowanie lub niewystępowanie dysleksji rozwojowej.
Wywiad z rodzicami dziecka, rozmowę z samym uczniem oraz diagnozę na trzech poziomach:
Poziomy dodatkowe nie wchodzące w skład pakietu badań diagnostycznych obejmująch dysleksję rozwojową pakiet dodatkowy:
Dla dzieci z trudnościami w nauce, dzieci doświadczających dysleksji rozwojowej zapewniamy specjalistyczną opiekę reedukacyjną: naukę czytania, pisania, liczenia oraz trening koncentracji uwagi.
Terapia pedagogiczna (inaczej reedukacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) ma na celu kształtowanie właściwości psycho-fizycznych, dzięki którym dziecko może osiągnąć optymalny dla siebie rozwój oraz opanować wiadomości i umiejętności szkolne. Do zadań terapii pedagogicznej należy: stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka, kompensowanie stwierdzonych niedoborów rozwojowych, eliminowanie braków dydaktycznych, korygowanie nieprawidłowości w przebiegu procesów i funkcji psychicznych. Dla uczniów z trudnościami w nauce matematyki zapewniamy opiekę nauczycieli matematyki pracujących tylko z dzieci dyslektycznymi, dziećmi z trudnościami w nauce. Prowadzimy terapię pedagogiczną dzieci i młodzieży w każdej grupie wiekowej.