Nauka czytania jest procesem bardziej skomplikowanym niż mowa, wymagającym jednocześnie bardzo dobrych połączeń mózgowych. Z tego powodu przygotowaliśmy dla dzieci przyjemny program nauki czytania i pisania już od najmłodszych lat aby nauka była spektakularnie prosta. Z czytaniem jest jak z mówieniem – im większy kontakt dziecka ze słowem pisanym, tym szybciej następuje przyswojenie nowych umiejętności.
Wczesnodziecięca nauka czytania wykorzystująca metodę odpowiednio dobraną do potrzeb dziecka, każde dziecko w procesie diagnozy otrzymuje swój własny indywidalny program nauki czytania i pisania.
Uczymy dzieci czytania od podstaw. Wspomagamy pełnym procesem nauki czytania dzieci nauczone złych technik czytania. Zwiększamy tempo czytania u dzieci wolno czytających. Wspomagamy dyslektyków u nauce i szybkości czytania. A dodatkowo:
· rozwijamy słuch, mowę i wzrok,
· stymulujemy myślenie operacyjne,
· ćwiczymy pamięć fotograficzną,
· pobudzamy wyobraźnię i kreatywność,
· uczymy dostrzegania szczegółów,
· zapobiegamy kłopotom w nauce szkolnej,
· prowadzimy specjalistyczny program nauki czytania dla dzieci dyslektycznych
Dzięki treningowi nauki czytania nasze dziecko:
zacznie czytać płynniej i swobodniej
odkryje, że czytanie może sprawiać przyjemność
zwiększy swoje tempo czytania 2-3-krotnie
zacznie lepiej rozumieć i zapamiętywać czytany tekst
będzie umiało skupić swoją uwagę podczas czytania
GLOTTODYDAKTYKA jedna z wielu metod stosowana w Klinice Dzieci
Glottodydaktyka jest metodą nauki czytania i pisania opracowana przez prof. Bronisława Rocławskiego. Przywiązuje ogromną wagę do sposobu uczenia techniki płynnego czytania ze zrozumieniem, a także kształtowania nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej. Zapraszamy dzieci od 2 do 14 lat.
Perfekcyjne rozpoznawanie i wybrzmiewanie wszystkich liter (także dwuznaków i innych: „ó”, „rz”, „ch”, ...) - wybrzmiewanie krótko, bez „dodatków” np: w przypadku głoski "m" często wybrzmiewamy "em" lub "my", oraz wedłu wszystkich założeń glottodydaktyki (np. nauke czytania poprzez ślizganie) które umożliwają przyjemna i skuteczną naukę czytania. Jesteśmy kliniką posiadającą wyszkoloną kadrę specjalistów glottodydaktyki przez prof. Racławskiego. Prof. Rocławski jest twórcą systemu edukacyjnego Glottodydaktyka ojczystojęzyczna oraz autorem klocków Logo.
Wykonywanie dużej ilości prac plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie - prawidłowe trzymanie przyborów piśmienniczych),
odtwarzanie różnorodnych kształtów, także literopodobnych, kreślenie liter (pisanych) bez liniatury
kreślenie liter (pisanych) w liniaturze,
specjalistyczny program nauki pisania (dysgrafia) dla dzieci dyslektycznych i dzieci z trudnościami w obszarze motoryki ręki- problemy w rysowaniu i pisaniu (więcej informacji zakładka terapia ręki i motoryki)
Podstawą glottodydaktyki jest:
Synteza:
Analiza:
Jesteśmy kliniką posiadającą wyszkoloną kadrę specjalistów glottodydaktyki przez prof. Racławskiego (XXII Szkoła Glottodydaktyki i Glottoterapii). Prof. Rocławski jest twórcą systemu edukacyjnego Glottodydaktyka ojczystojęzyczna oraz autorem klocków Logo.